MediaPuls episode 66: Det digitale spranget, norsk mediebransje og Mary Meekers trendrapport

PODKAST: Den ene pilen peker ned, den andre opp. Mary Meekers trendrapport for 2016 står sentralt i episode seks og seksti av MediaPuls.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det skjer endel i den norske mediebransjen om dagen:

Dagbladet og CNN finner tonen, norske Medialounge lanserer Contentlounge for merkevarepublisister, og Polaris Media og Amedia vurderer å legge hele sitt varelager over på Schibsteds nye digitale annonseløsning for programmatisk annonsering.

Og så krangler enkelte redaktører med Forbrukerombudet om dårlig merking av kommersielt innhold.

I episode seks-og-seksti hadde vi ambisjoner om å holde på i seks-og-seksti minutter, men ga oss etter 58. Nok for være nok. En podkast skal være så lang den må. Aldri lenger.

Foruten det norske mediemarkedet, ser vi nærmere på mediebransjens digitale overgang gjennom Mary Meekers årlige trendrapport, Mediebarometeret for april 2016 og gjennom flere utenlandske aviser som vokser som rene digitale produkter.

Og som vanlig, runder vi av med "sosiale medier siden sist"-spalten.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/267675733" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS