MediaPuls episode 53: Adblock-krisen er avblåst!

PODKAST: Adblock på mobil er ingen krise. TNS melder de viktigste medietrendene. Og VR vil ta år før det ikke kun er for de ivrigste av oss.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Seniorkonsulentene Kari Norstad og Alexander Eidsæther i TNS Gallup er på besøk for å belyse de siste medietrendene i Norge.

VR er enn så lenge kun for de ivrigste av oss. Adblock blir ingen krise på mobil. Det er kun de som ser minst på TV som kutter kabelen, og Startsiden er Norges mest populære nettside.

Marius har vært i hovedstaden og tatt på robotjournalisten til NTB. Hans-Petter tok med seg Apple TV-en sin til God Morgen Norge. Det resulterte i en klage til PFU.

I reklamebyrået Good Morning er de drittlei av ideer, mens hos Trønder-Avisa er alle ideer velkomne.

Vi introduserer også det vi tror vil bli en ny fast spalte:

Sosiale medier Siden Sist, hvor vi «fort og gæli» oppsummerer de viktigste SoMe-sakene i uken som gikk.

Episode 53 handler blant annet om:

  • Ny trendrapport avskriver adblock på mobil. 
  • TNS Gallup oppsummerer nordmenns medievaner
  • Marius har besøkt NTBs robotjournalist 
  • Sosiale medier siden sist – ny fast spalte

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/260663115" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS