Uber saksøker sitt gamle mediebyrå.
Heiko Junge / NTB scanpix
Gigantsøksmål mot Dentsu-eid mediebyrå i USA: Uber krever 340 millioner kroner i erstatning for annonsesvindel
Mener byrået tok betalt for annonser uten effekt - og at Uber mot sin vilje fikk reklame på tvilsomme nettsider som Breitbart.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det er Wall Street Journal som nå melder om nok et kapittel i den lange og knallharde konflikten mellom noen av verdens største annonsører og store mediebyråer.
Og denne gang er det den digitale kjempen Uber som saksøker mediebyrået Fetch, en del av byråkonsernet Dentsu.
Et konsern som forøvrig også er blant Norges største byrågrupper.
Ifølge WSJ krever Uber rundt 340 millioner kroner i erstatning for påstått annonsesvindel.
Selskapet mener de har betalt for annonser uten effekt, at byrået har skjult rabatter og egen fortjeneste - og at det har havnet reklame på omstridte nettsider hvor det ikke skulle vært:
Blant annet kom annonsene på nettsiden Breitbart.com, mens dette i rapporter ble omtalt med et dekknavn.
Mediebyrået uttaler seg ikke til avisen, men har tidligere sagt at man nå jobber for å løse konflikten.