Sjef for Acast i norden, Fredrik Hermansson.

Podkast-selskapet har 43 prosent flere lyttere under koronapandemien

– I dag hører hele 45 prosent av befolkningen i Norge på podkast minst en gang i måneden.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Podkast-selskapet Acast har kommet med tallene for første og andre kvartal. I en pressemelding meddeler de at på tross av pandemien har selskapet endt opp på den positive enden av skalaen. 

Selskapet har sett en 43 prosent økning i lyttertall under de første to kvartalene, sammenlignet med samme tidsperiode i fjor.

Det er den nordiske sjefen Fredrik Hermansson svært fornøyd med.

– I dag hører hele 45 prosent av befolkningen i Norge på podkaster minst en gang i måneden og vi ser et stort potensial i markedet, både med tanke på lytting og inntekter. Under juli måned i år hadde Acast et all time high resultat, der bedriften mangedoblet sin omsetning i Norge sammenlignet med året i fjor, sier Hermansson.

Selskapet har signert flere kontrakter med mediehus slik som Schibsted, Amedia, Adresseavisen, Discovery og Egmont.

I juni sikret selskapet seg 250 millioner svenske kroner fra sine svenske aksjonærer og Den europeiske investeringsbanken.

Det opplyses i pressemeldingen ar pengene vil bli brukt til å «gjennomføre selskapets globale strategi, fortsette å utvide til nye markeder og for å gi rom for investeringer i infrastruktur».

Powered by Labrador CMS