Schibsted Media skal kutte 350 årsverk, og onsdag ble det kjent hvor kuttene kommer.
Men Schibsted Medias podkastsatsing Podme blir ikke berørt av kuttene.
– Podme omfattes ikke av noen noen nedbemanning, bekrefter administrerende direktør i Podme, Martina Göransson, til Medier24 i en e-post.
Hun fortsetter:
– Med det sagt jobber vi kontinuerlig med å effektivisere arbeidet vårt og tilpasse kostnadene våre. Vårt primære fokus er fortsatt å drive inntektsvekst gjennom et sterkt innholdstilbud og en engasjert kundebase, samtidig som vi er kostnadsbevisste.
I november i fjor ble det kjent at Podme har hatt en abonnementsvekst på 75 prosent, og opplyste at de hadde rundet 350.000 betalende abonnenter i Norge, Finland og Sverige.
Tidligere i år uttalte Göransson til Medier24 at målet er svarte tall i år, etter flere år med røde tall som følge av investeringer i selskapet.
– Podme har i dag et nært samarbeid med flere av våre mediehus og er integrert i enkelte funksjoner innen Schibsted Media. Dette samarbeidet vil fortsette og utvikles, skriver hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no