Administrerende direktør i Podme, Martina Göransson.
Foto: Andreas Äija / Schibsted Media
Podme unngår nedbemanning
Podkast-satsingen til Schibsted Media skjermes for kutt.
Schibsted Media skal kutte 350 årsverk, og onsdag ble det kjent hvor kuttene kommer.
Men Schibsted Medias podkastsatsing Podme blir ikke berørt av kuttene.
– Podme omfattes ikke av noen noen nedbemanning, bekrefter administrerende direktør i Podme, Martina Göransson, til Medier24 i en e-post.
Hun fortsetter:
– Med det sagt jobber vi kontinuerlig med å effektivisere arbeidet vårt og tilpasse kostnadene våre. Vårt primære fokus er fortsatt å drive inntektsvekst gjennom et sterkt innholdstilbud og en engasjert kundebase, samtidig som vi er kostnadsbevisste.
I november i fjor ble det kjent at Podme har hatt en abonnementsvekst på 75 prosent, og opplyste at de hadde rundet 350.000 betalende abonnenter i Norge, Finland og Sverige.
Tidligere i år uttalte Göransson til Medier24 at målet er svarte tall i år, etter flere år med røde tall som følge av investeringer i selskapet.
– Podme har i dag et nært samarbeid med flere av våre mediehus og er integrert i enkelte funksjoner innen Schibsted Media. Dette samarbeidet vil fortsette og utvikles, skriver hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no