Tove Nedreberg
Eira Lie Jor
Schibsted og Polaris Media inngår abonnement-samarbeid
Polaris Media innlemmer Schibsted-titler i sin nye produktpakke.
Saken oppdateres.
Polaris Media styrker samarbeidet med Schibsted, og innlemmer flere Schibsted-titler i sin nye produktpakke.
I første omgang innebærer samarbeidet at Polaris Media nå kan tilby de som abonnerer digitalt på Adresseavisen og Fædrelandsvennen tilgang til universet til VG+, i tillegg til E24 og Podme. Eksisterende kunder vil være først ute med å kunne kjøpe tilgang, men tilbudet vil bli tilgjengelig for alle i løpet av våren.
—Vi er opptatt av å gi merverdi til våre abonnenter og er veldig fornøyde med at vi nå kan tilby et abonnement som gir våre lesere tilgang til flere av Schibsteds nasjonale merkevarer. Vi har et nært samarbeid med Schibsted på flere områder og siden abonnementsmarkedet er et svært viktig satsingsområde for begge parter, var dette et naturlig neste steg, sier administrerende direktør i Adresseavisen, Tove Nedreberg.
Hun peker på at medievanene til kundene også er i endring, blant annet ved at det er et naturlig “tak” for hvor mange abonnement folk vil ha – og at mange ønsker enkel administrasjon av sine abonnement.
—Vi ser at kunder i dag har et mer bevisst forhold til hvor mange abonnementer de ønsker å ha, og at betalingsviljen er nokså ulik med tanke på hva de føler de trenger, og hva som faller mer i kategorien “kjekt å ha”, sier Nedreberg.
Konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier, Siv Juvik Tveitnes, tror det nye samarbeidet vil gagne både Schibsted og Polaris Media – men mest av alt kundene.
—Det aller viktigste for oss er menneskene som leser og lytter til våre produkter, og at vi evner å fornye og utvikle oss i tråd med deres ønsker og behov. For oss i Schibsted er dette en fin mulighet til å nå ut til enda flere på Sørlandet og i Midt-Norge, sier Juvik Tveitnes.
Tveitnes påpeker at dette bare er starten på et mer langsiktig abonnement-samarbeid mellom Schibsted og Polaris Media.
—Vi ser på dette som starten på et langsiktig samarbeid, selv om vi foreløpig ikke har lagt mer konkrete planer for hvordan det kan se ut i fremtiden, sier hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no