Trine Eilertsen, sjefredaktør i Aftenposten.

Aftenposten passerer 130.000 digitale abonnenter

– Det som er gledelig er at betalingsviljen beviselig er svært høy, sier sjefredaktør i Aftenposten Trine Eilertsen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Aftenposten har opplevd digitalvekt under koronaens år, og har passert 130 000 digitale abonnenter. Avisen har dermed overgått sin egen målsetning for 2020.

Det opplyser avisen i en pressemelding.

–  Vi var rett og slett usikre på om det lå en fremtid her, noe som virker ganske fjernt i dag, hvor nesten 80 prosent av inntektene våre kommer fra nettopp brukerbetaling, sier Trine Eilertsen, sjefredaktør og administrerende direktør i Aftenposten. 

Aftenposten har operert med digital brukerbetaling siden 2013, og Eilertsen forteller at tidligere år gikk antallet digitale abonnenter for første  forbi antallet papirabonnenter

– Det som er gledelig er at betalingsviljen beviselig er svært høy. Å sikre at vi kontinuerlig skaper nok verdi og premium innhold for våre abonnenter er høyt prioritert, sier Eilertsen.  

Powered by Labrador CMS