Det ble en prisglipp da Aftenposten la ut reisetilbudet til Karibia.

Her gikk det galt for Aftenposten - solgte reise for 26.000 kr mindre enn den originale prisen

– De fleste av våre abonnenter skjønner at det var en feil, sier partneransvarlig Cathrine Gamborg i Aftenposten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Sammen med ulike byråer har Aftenposten reisetilbud til sine abonnenter. I ett av de nyeste tilbudene til Karibia skjedde det en liten feil - med en ganske stor prisglipp. 

Cruise-reisen til Karibia var nemlig først satt til 15.995 kroner, men den egentlig prisen på reisen var 41.840 kroner. 

Noen kunne dermed fått seg et skikkelig tilbud - ettersom prisen var «satt ned» nesten 26.000 kroner.

– Det eneste som har skjedd her er at vi har glemt å bytte ut prisen da vi satt inn tilbudet i programmet, sier partneransvarlig Cathrine Gamborg i Aftenposten til Medier24. 

– Det var en feil 

Aftenpostens abonnenter fikk nylig en e-post med informasjon om feilprisingen på drømmereisen til Karibia. 

Aftenpostens korrigering ble sendt ut til A-kort kundene: «Ved en feil ble det skrevet en for lav pris på drømmereisen til Karibia, det stod 15.995 kr og riktig pris er 41.849 kr. Vi sender derfor ut fordelen på nytt med riktig pris». 

Skjermdump fra e-posten med korrigeringen Aftenposten sendte ut til sine abonnenter.

– Vi har byttet pris og beklaget det inntrufne til våre abonnenter, så vår partner som hadde denne turen slipper telefoner fra kunder som ønsker reisen til den første prisen, sier Gamborg. 

De fleste av Aftenpostens abonnenter skjønner at det var en feil, mener hun. 

– Det er menneskelig å feile og da retter vi opp i det. 

Gamborg forteller at de ikke har fått noen tilbakemeldinger fra Aftenpostens abonnementer på glippen.  

– Kunne ikke stemme

Det er reisebyrået Jambo Tours som tilbyr reisen i samarbeid med Aftenposten. 

Presseansvarlig David Karlsson for Jambo Tours forteller til Medier24 at han ble klar over feilen fra en kunde. 

– Vi hadde en kunde som ringte i går, som sa at prisen ikke kunne stemme - og det var sånn jeg fikk vite om det, sier Karlsson. 

Han sier også at han ikke kjenner til om det er noen kunder som har prøvd å kjøpe reisen til den først satte prisen.  

Powered by Labrador CMS