Medier24 har passert 7.000 abonnenter. Her fra en alt for kald firmafest i februar.

KOMMENTAR:

Medier24 vokser kraftig: Har passert 7.000 abonnenter

«Vi må klype oss i armen», skriver ansvarlig redaktør Erik Waatland.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vi skulle aldri ta oss betalt for journalistikken, men skjønte raskt at det var bare å kjøre på, for digital brukerbetaling var kommet for å bli - og vi måtte hive oss på før det ble for sent.

I 2018 lanserte vi egen plussløsning - og gradvis har Medier24 steget i antall abonnenter. Nå kan vi endelig slippe jubelen løs, for nå har vi passert godt over 7.000 abonnenter!

Lenge skulle mediene leve av alt annet enn journalistikken, men heldigvis var det noen kloke hoder som skjønte at journalistikk også kan fly på internett - og folk er villige til å betale for det. Det er nemlig helt fantastisk å vite at vi faktisk tjener penger på det vi skal være gode på:

Å være lokalavis i mediebransjen.

Så hva bruker vi pengene på? Flere folk i faste stillinger. Hos oss har vi tro på at for å bygge opp de beste folkene, så må du investere i dem. Det handler om trygghet for eget arbeid, sikkerhet for egen situasjon - og muligheten til å vokse seg best mulig i et team som vil deg godt.

Journalistisk jobber vi mye mer med kvalitet. Det handler om å sette av tid til de beste sakene, tørre å bruke ressurser på å grave - og ikke bare gi svar på spørsmålet «hva skjer?», men også «hvorfor skjer det?». Dette er tidkrevende, men samtidig meningsfullt å jobbe med.

Den økte abonnementsbasen har samtidig gitt oss muligheten til å nå bredere ut gjennom å satse på flere fagfelt. I august begynte vi å peise på skikkelig på debattsatsingen vår - og har som mål å treffe yngre, klokere og spissere. Her er vi kommet mange steg på veien, men vi er fortsatt ikke i mål: Vi ønsker å ta debatten ut til folket gjennom digitale satsinger, fysisk tilstedeværelse, mer bruk av video og lyd.

Sistnevnte har vi for alvor brushet opp med ukentlige Pressepodden-sendinger både på podkast og på video gjennom vårt splitter nye studio. Her kan vi garantere at det vil komme mye mer i 2022 - både i formater og i frekvens.

Vi har ikke særlig tro på å rope ut om hinsides mål, men da vi lanserte brukerbetaling, så trodde vi på at taket ville være rundt 2-3.000 abonnenter. Nå har vi passert 7.000, så hvorfor ikke 10.000 om noen år?

Tusen takk for at du er med oss på denne reisen, kjære abonnent.

Det blir avis!

Powered by Labrador CMS