Rapper «Bønna» fra 612.
Universal Music Norway
Universal Music går sammen med Acast og styrker podkast-satsingen
Musikk-giganten velger podkast-plattformen Acast som kommersiell partner.
Denne artikkelen er over to år gammel.
To år etter at Universal Music Norge gav ut sin første podkast, tar de steget videre og inngår et kommersielt samarbeid med podkast-plattformen Acast.
– Det var naturlig for oss å inngå et samarbeid med Acast, da vi ser på selskapet som en premium leverandør. De har gjort en fantastisk jobb med å bygge opp bedrifter til å bli en av verdens største podkastfirmaer og det er spennende å være en del av den familien, forteller Benedicte Viberg, podkast Development Manager i Universal Music.
Acast er en plattform som kobler lyttere, skapere og annonsører i en fullt integrert løsning. Det svenske selskapet har 10.000 programmer over hele verden fra blant annet BBC, Times, Economist, VICE, Vogue, Financial Times og Schibsted, Finansavisen og Discovery i Norge.
Universal Music er verdens største musikkselskap og representerer superstjerner som Post Malone, Ariana Grande, Shawn Mendes, The Beatles internasjonalt og Astrid S, Onkl P, Lil Halima og Odd Nordstoga nasjonalt.
Plateselskapet lanserte nylig podkasten «Kongen Over Alle Podder», med rapper Bønna fra gruppen 612. Der prater han med personligheter han selv ser opp til, som Chirag Patel i Karpe Diem, Odd Magnus Williamson, King Skurk One og flere.