Romerikes Blad (RB) endte fjoråret med et
driftsresultat på 33,5 millioner kroner, ned fra 40,6 millioner kroner i 2021,
en nedgang på 17 prosent.
Det viser årsregnskapet for 2022.
– Vi er fornøyd med fjoråret,
spesielt med tanke på de endringene vi går igjennom i annonse- og lesermarkedet,
skriver Kristina Fritsvold Nilsen, administrerende direktør i
Romerikes Blad, i en e-post til Medier24.
– Arbeidsmiljøet bedre enn noen gang
Hun legger til at resultatene i
fjor er på høyde med nivået de har hatt de siste årene.
– I tillegg er vi spesielt
fornøyde med rekrutteringene vi gjorde i fjor, det har løftet oss redaksjonelt.
Arbeidsmiljøet i Romerikes Blad er bedre enn noen gang, med glød og kampvilje i
staben, skriver hun.
Årsresultatet endte på 26,6
millioner kroner, ned fra 31,6 millioner.
Mediehuset endte året med
samlede inntekter på 156,4 millioner kroner, ned fra 159 millioner året før.
Inntektene synker
Annonseinntektene har sunket
med litt under en million og endte på 47,4 millioner, mens opplagsinntektene
har sunket med 1,2 millioner kroner og endte på 107,8 millioner.
Fritsvold Nilsen sier at det er
et sammensatt bilde.
– Det skyldes blant annet at
kundene våre blir digitale og går over til digitalt abonnement som er
rimeligere, samt at vi har færre kunder som kjøper oss i løssalg.
Mediehuset har også økte
avskrivningsutgifter, grunnet flyttingen til nye, moderne lokaler i Lillestrøm
sentrum.
– Det har vært et skikkelig
løft for oss.
Og Fritsvold er så langt
positivt for året så langt.
– Vår stab har aldri vært bedre
rustet både redaksjonelt og markedsmessig, så vi har det som trengs for å
kjempe i år også, avslutter hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no