I bransjen ble han kjent for å sitte på
første rad på alle konferanser, som et tent skolelys. Pepsi Maxen var alltid ved hans side, mens han febrilsk skriblet om alt som skjedde på scenen.
Ett og et halvt etter oppstarten, i 2016, skjedde det mye på kort tid.
Chul Christian Aamodt kjøpte opp 10 prosent av
aksjene i selskapet, gjennom selskapet Screensailor AS I juli 2016. Selskapet ble da
verdsatt til to millioner kroner.
– Det er kanskje ikke det tryggeste valget jeg har gjort,
å hoppe fra en solid mediebedrift til en startup. Men jeg ser på mulighetene i
Medier24 som svært store. Allerede har vi snakket om konkrete ideer som vi ser
fram til å utvikle sammen.
Duoen jobbet fra et grupperom hos Teknisk
Ukeblad i Grensen.
Da Medier24 ble lansert var det med et slags løfte om at det alltid skulle være gratis - men lik mange andre aktører i bransjen måtte selskapet snu på hælen.
Medier24 ble i likhet med resten av bransjen sterkt rammet av annonsefall under pandemien, og måtte permittere flere ansatte i 2020. Samtidig sluttet flere ansatte i løpet av våren og sommeren.
Weiberg-Aurdal ble nyhetsredaktør, og flere nye ansikter kom inn.
Samtidig hadde Medier24 i et par år prøvd å få pressestøtte. Høsten 2020 ble det klart at de fikk innvilget støtte, og det ble gjort flere ansettelser.