Utviklingsredaktør Kjersti Kvile (t.v), ansvarlig redaktør Øystein Hage, journalist Katrine Nordanger Mjelde, journalist Ketil Svendsen, redaksjonssjef Stig Elliott og prosjektleder Trond Roger Nydal.
Foto: Lena Knutli
NHST lanserer ny avis for første gang på over 20 år
Henter journalister fra Schibsted, Dagens Næringsliv og Fiskeribladet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
NHST Media Group lanserer Kystens Næringsliv onsdag 9. november.
Dette er første norske NHST-publikasjon på over 20 år, skriver de selv i en pressemelding.
– Mer av Norges fremtidige verdiskaping skjer langs kysten og på havet. Industri og næringsliv knyttet til disse områdene fortjener enda mer og bedre journalistikk, sier Trond Sundnes, konsernsjef i NHST Media Group.
Nysatsingen startes opp i Bergen og ledes av ansvarlig redaktør Øystein Hage, som i dag er redaktør for Fiskeribladet og Intrafish.no. Han er storfornøyd med å nå få huse tre aviser i lokalene ved Bryggen i Bergen.
– Jeg gleder til å lede en publikasjon som med kvalitetsjournalistikk skal dekke de maritime næringene i Norge. Det skjer utrolig mye spennende i den raskt voksende leverandørindustrien på kysten. Denne næringen fortjener en sterk nyhetspublikasjon, sier Hage.
Publikasjonen starter med et redaksjonelt team på tre med redaksjonssjef Stig Erik Elliott, som er hentet inn fra Schibsted, samt journalistene Katrine Nordanger Mjelde fra Dagens Næringsliv og Ketil Svendsen fra Fiskeribladet.
I meldingen skriver NHST at de også vil videreutvikling av MarinJobb.no som en felles jobbportal med Fiskeribladet og IntraFish.no.
– Vi mener stillingstjenesten vår nå blir enda bedre og gir bedriftene bedre forutsetninger for å nå brett ut og lykkes med å få tak i rett kompetanse. Annonsører som velger NHST er sikret å bli eksponert for relevante målgrupper, sier Sundnes.