Barbie var den mest innbringende filmen i Warner Bros. historie, og genererte nesten 1,5 milliarder dollar i globale billettkontorer. Likevel stuper mediekonsernet.

Warner Bros. stuper etter skuffende TV-reklamesalg

Aksjekursen faller etter presentasjonen av regnskapstallene.

Publisert

Mediekonsernet Warner Bros. Discovery, som blant annet eier HBO og en rekke TV-kanaler, opplevde en nedgang på 19 prosent etter offentliggjøringen av tredje kvartalsresultatene. 

Skylder på streiken

Selskapet rapporterte et tap på 417 millioner dollar, noe som oversteg analytikernes forventninger. I tillegg sank antallet abonnenter til 95,1 millioner, en nedgang på 700 000 fra andre kvartal.

– TV-inntektene falt betydelig, hovedsakelig på grunn av visse store lisensavtaler året før og påvirkningen fra streikene. 

Det sier David Zaslav, president og administrerende direktør i Warner Bros i en pressekonferanse, med henvisning til streikene tidligere i år, der både forfattere og skuespillere i Hollywood streiket for bedre lønn og arbeidsforhold.

Regnskapet er imidlertid ikke helt uten positivt nytt.

Barbie var den mest innbringende filmen i Warner Bros' historie og genererte nesten 1,5 milliarder dollar i billettsalg globalt. 

Powered by Labrador CMS